Salam de biscuiti childrenmade

 

sursa foto: ghostwritermummy.co.uk

sursa foto: ghostwritermummy.co.uk

“Mamiii, vrem salam de biscuiti!”

“Mamii, bem talam de biscuiti!”, se aude ecoul.

“Pai puneti mana si faceti daca vreti”, le raspund eu, zambind.

Asa ca, daca doriti sa faceti ceva dulce si gustos si rapid, va recomandam cu drag reteta de mai jos:

Se iau 2 bucati copii draguti si foarte simpatici si li se dau aproximativ 400-420g biscuiti pe care sa-i rupa in bucatele mici. Aceasta cantitate se imparte asa: vreo 360g pentru salam si 60g pentru consumul propriu. Pentru ca munca sa aiba spor, trebuie sa mai guste din cand in cand cate o bucatica (din cand in cand, insemnand ceva mai des 🙂 ). Biscuitii pot fi homemade sau fara zahar sau… de care va plac (preferabil cu cat mai putine ingrediente pentru a nu se strecura ceva nedorit).

Dupa ce operatiunea de faramitare se incheie cu succes si cu o cantitate de biscuiti considerabil mai mica decat cea initiala, se arunca in castron cateva maini de stafide (sau coacaze, alune, nuci, etc), apoi se trece la prepararea siropului. Noi am folosit asa: lapte de soia (aprox 150 ml, dar puteti incerca si cu lapte de migdale, orez, etc), pudra de roscove (vreo 50g) si miere (cateva linguri, in functie de cat de dulci sunt biscuitii). Am incalzit laptele foaaaarte putin (max 37 grade) si l-am impartit in doua: intr-o parte am dizolvat mierea, in cealalta pudra de roscove (se poate folosi si cacao, daca doriti). Apoi am reunit cele doua parti si le-am transformat intr-un sirop delicios pe care l-am turnat treptat peste biscuiti, amestecand pana cand s-au inmuiat putin si au inceput sa se lege. Este posibil sa nu aveti nevoie de tot siropul, va veti da seama pe parcurs. La sfarsit se adauga ulei de cocos (topit la baie marina, cu grija sa nu se incalzeasca tare pentru ca isi pierde proprietatile minunate pe care le are), cca 80 ml, dar aveti grija sa nu fie prea mult. Se vede la fata locului 🙂

Toata aceasta combinatie se imparte (in functie de cate salamuri doriti, noi am facut 4 mai mici) si se pune pe o folie de plastic pe care o rulati bine pentru a iesi bulele de aer. Se lasa peste noapte la frigider contrar dorintei generale de a manca tot ACUM 😀

Cu asta ne-am ocupat noi aseara si a fost foarte distractiv 🙂 Puteti sa-i lasati si Mosului cateva feliute pe o farfurie, va fi cu siguranta incantat. Nu exista salam de biscuiti mai bun decat cel facut de manute pricepute de copii!

 

Noi toti va dorim sa aveti un Craciun linistit si senin! Sa sarbatorim Nasterea Domnului cu inimile deschise si cu bucurie in suflet!

Lasă un comentariu